piątek, 18 marca 2022

25. TOP 5 kosmetyków do zrobienia w domu. Część 2.

 Witajcie!

Ostatnio rzadziej tu bywam, z racji natłoku bieżących spraw i obowiązków. Ale regularnie zaglądam na bloga, czytam komentarze i zaglądam na Wasze blogi.

Dzisiaj przychodzę z kolejnym z serii artykułem o kosmetykach, które można wykonać samemu. Tu pierwszy artykuł z serii: [KLIK].

1. Płukanka kawowa.

Jak pewnie się już domyśliliście uwielbiam kawę - ale taką prawdziwą, z ekspresu, kiedy zapach świeżo mielonych ziaren unosi się znad ekspresu... 

W ostatnim poście pisałam o peelingu kawowym, a dzisiaj bohaterem jest płukanka kawowa.

Potrzebne składniki: 3 łyżeczki mielonej kawy i 500 ml wody. Kawę zalewamy 250 ml wrzącej wody. Należy ją parzyć ok. 5 minut. Następnie ją przecedzamy, dodajemy resztę wody. Napar powinien mieć temperaturę pokojową. 

Powyższa płukanka kawowa idealnie nadaje się do włosów. Nie jest wskazana dla blondynek ze względu na przyciemnienie włosów po zastosowaniu. Powoduje odżywienie i zmiękczenie włosów, nadaje im połysk.

2. Woda lawendowa

Wodę lawendową sporządzam z dwóch produktów: suszu lawendowego z plantacji ekologicznej i wrzącej wody. Do słoika dodaję dość 15 gramów suszu lawendowego i 250 ml wody wrzącej. Parzę ok 30 minut. Odcedzam  i przelewam do atomizera. Idealnie sprawdza się na skórę trądzikową i jako oczyszczanie przed nałożeniem kremu.

3. Peeling kokosowy o zapachu kwiatu Indii

Idealnie sprawdzi się do miejsc, które posiadają gruczoły potowe, a nie zawierają gruczołów łojowych jak np. dłonie. Stąd skłonność do przesuszania.

Składniki: 1,5 łyżki oleju kokosowego (22,5 gramów), 10-15 kropli olejku kwiatu Indii, 3 łyżki soli himalajskiej (45 gramów)

Jak wykonać? Sól himalajską zemleć, przesypać do moździerza, dodać olej kokosowy i olejek eteryczny. Dokładnie wymieszać, a następnie przełożyć do opakowania.

4. Krem aloesowo-odżywczy

Składniki kremu odmładzają skórę, ale też koją podrażnienia i nawilżają.

Składniki: 15 gramów żelu aloesowego, 15 gramów oleju kokosowego, 5 kropki witaminy E. Można dodać ulubiony olejek eteryczny.

Jak wykonać? Składniki blenduję w mikserze kuchennym, aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Przekładam do słoiczka.

5. Maseczka węglowa na twarz

Ostatnio wspominałam o paście do zębów z węglem. A dzisiaj węgiel dodaję do maseczki. Przede wszystkim zadaniem maseczki jest absorbcja sebum, a także oczyszczanie porów. Szczególnie sprawdzi się przy cerze tłustej i z zaskórnikami.

Składniki: węgiel aktywny z 1 tabletki, jogurt naturalny (1 łyżeczka czyli ok. 5 gramów)

Jak zrobić? Węgiel rozetrzeć na pyłek, zmieszać z jogurtem naturalnym. Nałożyć na twarz. Zmyć po około 20 minutach ciepłą wodą.

Próbowaliście?

34 komentarze:

  1. Jaki świetny pomysł na post. Kurczę muszę koniecznie spróbować tej wody lawendowej. Jakoś tak najbardziej mnie do siebie przekonała.
    Zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest genialna! Warto sobie samemu coś wykonać i przetestować :)
      Dzięki, chętnie przeczytam :)

      Usuń
  2. Muszę spróbować peelingu kokosowego, brzmi jak poezja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! A potem daj znać jak się sprawdził!

      Usuń
    2. Na pewno dam znać :) Uwielbiam wszystko, co ma w sobie kokosowy element :D

      Usuń
    3. To ja mam tak z lawendą ;) Ogólnie fajnie sobie zrobić coś samodzielnie. :)

      Usuń
    4. To będzie mój debiut :D

      Usuń
    5. No wiesz, od czegoś trzeba zacząć ;)

      Usuń
    6. Dokładnie. Tym bardziej, że lubię próbować i uczyć się nowych rzeczy :)

      Usuń
    7. To podobnie jak ja ;p
      To ja za to ostatnio eksperymentuję co dalej robić i w jakiej dziedzinie się rozwijać, ale na razie pozostało zgłosić swoją pracę magisterską do konkursu :D

      Usuń
    8. Bardzo ambitnie, chylę czoła :) To jest ta praca o statystyce? :D

      Usuń
    9. Może uznasz to pytanie za głupie, ale co dokładnie daje taki konkurs?

      Usuń
    10. Hmmm, przekonanie się czy moja praca jest coś warta :) No i jakiś samorozwój. Poza tym fajnie wpisać w CV, że brałam udział w takim czymś i jeśli udałoby się jakieś fajne miejsce zająć to też można się pochwalić.

      Usuń
    11. To tylko potwierdza, że jesteś ambitna :) Trzymam kciuki!

      Usuń
    12. Samorozwój jak najbardziej wskazany ;) Dzięki.

      Usuń
  3. Taki peeling kokosowy robię ale z olejkiem eterycznym z grejfruta :) U mnie najlepiej się spisuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego wybór olejku jest już kwestią indywidualną, bo każdy lubi coś innego. :)

      Usuń
  4. Krem aloesowy fajny :D Ale chyba trzeba zrobić kilka porcji? Bo 30 gramów produktów i kilka kropli olejku będzie miało się ciężko zblendować :D Ale aloes jest świetny. Również na włosy jako baza pod olejowanie.

    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Blog
    Jeśli masz chwilę i czytasz mojego bloga, proszę o odpowiedź w ankiecie ;) Pozwoli mi to bardziej dopasować treści.
    Ankieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam mały blender, więc więcej porcji w żadnym wypadku nie trzeba ani nie wiadomo jakich ilości kosmetyków. Ja tylko nakładam aloes na włosy po umyciu w lecie. Nie robię czegoś takiego jak olejowanie.

      Usuń
  5. peeling kokosowy:D jeju ale to musi pachnieć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kokos super! Choć ja uwielbiam lawendę i połączenie piwonii z wanilią :)

      Usuń
    2. każdy wariant brzmi genialnie;D

      Usuń
    3. Sporo jest ciekawych rzeczy do zrobienia, zależy też co kto lubi :)

      Usuń
    4. tak to racja:) ale liczy się pomysłowość:D

      Usuń
  6. Genialny wpis może się skuszę i zrobię

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Sama chętnie spróbowałabym wszystkich kosmetyków, każdy mnie ciekawi :) Rzadko robię coś sama a to błąd, bo kosmetyki robione w domu mają wiele zalet. M.in. doskonale znamy skład :) Wspaniały i bardzo inspirujący wpis :) Dziękuję za inspirację!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie :)
      Dokładnie, a poza tym możemy wykluczyć niepotrzebne składniki jak konserwanty czy parabeny. Możemy też stworzyć taki kosmetyk ze składnikami jakie chcemy.
      Dzięki :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Najbardziej jestem ciekawa tego peelingu kokosowego o zapachu kwiatu Indii :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne pomysły :) Chyba spróbuję coś sama zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

37. Zmiany

 Witajcie! Długo mnie tu nie było, ale sporo się działo. W pracy sporo zawirowań, co w konsekwencji doprowadziło, że zaczęłam działać na wła...