niedziela, 13 lutego 2022

21. TOP 5 kosmetyków do zrobienia w domu. Część 1.

 Witajcie!

Dzisiaj przychodzę do Was z kilkoma propozycjami kosmetyków, które można sobie wykonać samodzielnie.

1. Tonik do twarzy

Składniki: Do atomizera odważam 25 ml octu jabłkowego bio i 50 ml wody. Dodaję kilka kropli dowolnego olejku eterycznego, który dostarczy ładnego zapachu.

Zastosowanie: można przecierać dwukrotnie w ciągu dnia skórę twarzy, rano i wieczorem. 

Dla kogo? Do rozjaśnienia cery, niszczy bakterie, które są odpowiedzialne za trądzik, ale też dostarcza różnych składników tj. witaminy i minerały. Dodatkowo wzmocni naczynia krwionośne. Działą antyoksydacyjnie, ale również usunie zrogowaciały naskórek.


2. Odwar "galaretka" z siemienia lnianego

Składniki: 1 łyżka siemienia lnianego i 1,5 szklanki wody

Jak przygotować: mielone siemię lniane zalewamy wodą w garnuszku, woda powinna być przegotowana i letnia, aby siemię lniane nie straciło właściwości. Na koniec przecedzamy. 

Inny sposób: Można również całe ziarna gotować na wolnym ogniu, co powoduje, że woda zgęstnieje. Można stałe składniki odcedzić, co spowoduje, że otrzymamy dość gęstą galaretkę.

Dla kogo? Dla osób, które mają wrażliwą skórę twarzy, do codziennej pielęgnacji i odżywienia skóry


3. Sól lawendowa

Składniki: sól kuchenna (NaCl), sól Epson (siarczan magnezu) w zastępstwie może być chlorek magnezu i sól himalajska, dodatkowo susz lawendowy i kilka kropel eterycznego olejku lawendowego

Proporcje: sól kuchenna: 1 część

                  sól Epson/chlorek magnezu: 8 części

                  sól himalajska: 1 część

                  susz lawendowy: pół małej łyżeczki z kuchni

                  olejek eteryczny: 10 kropli

Dla kogo? Celem urozmaicenia kąpieli a także dobre uzupełnienie magnezu 


4. Pasta do zębów

Składniki: węgiel aktywny w tabletkach - do dostania w aptece, a także kreda szkolna, olejek z drzewa herbacianego

Przygotowanie: 1 tabletkę węgla aktywnego rozkruszyć do małego szklanego słoiczka, kredę rozdrobnić na drobny pył za pomocą tarki i wymieszać z węglem aktywnym, na koniec dodać olejek

Dla kogo? Jako że kreda szkolna zawiera dobrej jakości wapienie, głownie kalcyt o bardzo małej ilości innych domieszek innych węglanów, idealnie nada się do czyszczenia zębów, olejek herbaciany wzmacnia szkliwo i działa antyseptycznie. Pasta bez fluoru. 

5. Peeling kawowy

Jako że piję kawę z ekspresu, pozostają mi fusy z kawy, której ziarna są mielone w młynku zawartym w ekspresie. Jest wiele możliwości wykorzystania fusów z kawy, również w kosmetykach! Pojemnik w którym jest gromadzona kawa oczywiście musi być czysty, jeśli chcę wykorzystać fusy z kawy do zrobienia peelingu. Fusy zawsze odsączam z wody i suszę.

Skład: 1/2 słoiczka cukru trzcinowego, 1/2 słoiczka fusów z kawy, dodatkowo wedle uznania oleju kokosowego (ok. 1-1,5 łyżki stołowej), w zależności od tego jaką się chce otrzymać konsystencję. Warto sobie go rozpuścić, aby wszystkie składniki odpowiednio nam się połączyły i można dodać dodatkowo kilka kropel gliceryny.

Zastosowanie: olej kokosowy odpowiada za to, że składniki wnikają wgłąb skóry a nie działają tylko w obrębie powierzchni skóry. Peeling odpowiada za złuszczenie, wygładzenie i uelastycznienie skóry!


Czy coś stosujecie ze wskazanych przepisów? Może robicie jakieś swoje kosmetyki w zaciszu domowym?

19 komentarzy:

  1. Kiedyś robiłam peeling kawowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. peeling kawowy, glutek z siemienia i tonik robiłam kilka razy sama;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I super! A efekty widziałaś po zastosowaniu?

      Usuń
    2. przede wszystkim piękny zapach peelingu :D glutek mi średnio działał na włosy, tonik z kolei był spoko:)

      Usuń
    3. To ja właśnie lnu używałam na twarz, a zapach kawy mmm - uwielbiam! To fakt, że zapach najlepszy. Tonik też ok.

      Usuń
  3. Domowa pasta do zębów? Jestem naprawdę zaskoczona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no widzisz! A co najlepsze super usuwa osad nazębny i pozostałości jedzenia.

      Usuń
  4. Peeling kawowy robiłam, zaintrygowana jestem tonikiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo jak powyzej , peeling chyba probowal kazdy z nas ,ale tonik mnie zaintrygowal! :)

      Usuń
    2. Melka! Peeling super, uwielbiam zwłaszcza zapach, ale działanie też ma fajne!

      Usuń
    3. Kika! Tonik jest fajny, ale warto sobie go wymieniać na inny, żeby skóra się nie przyzwyczajała do jednego produktu.

      Usuń
  5. Fajne przepisy :D A jaka jest trwałość kosmetyków? Tzn w jakim okresie najlepiej jest je zużyć ;)??
    Zapraszam również do mnie.
    Blog
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od postaci kosmetyku. Ogólnie przyjmuje się datę przydatności składnika, który ma najdłuższą datę do spożycia.

      Usuń
  6. Robiłam jedynie peelingi kawowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie pomysły na inne kosmetyki są, więc możesz śmiało wypróbować!

      Usuń
  7. Z tych przepisów doskonale znam peeling kawowy, ale i na sól lawendową nabrałam ochoty.

    OdpowiedzUsuń

37. Zmiany

 Witajcie! Długo mnie tu nie było, ale sporo się działo. W pracy sporo zawirowań, co w konsekwencji doprowadziło, że zaczęłam działać na wła...