sobota, 26 lutego 2022

23. Top 10 utworów lutego.

Top 10 utworów na luty znajdziecie niżej. Do każdego odnośnik z linkiem do utwory na YT. 

1. Pink - Just give me a reason [KLIK]

2. Alvaro Soler - Loca [KLIK]

3. Blue Cafe - Buena [KLIK]

4. Burak Yeter - Tuesday [KLIK]

5. Clean Bandit feat. Demi Lovato - Solo [KLIK]

6. DJ Snake ft. Justin Bieber - Let me love you [KLIK]

7. Eminem - No love [KLIK]

8. Long&Junior - Tańcz [KLIK]

9. Golec uOrkierstra - Górą Ty [KLIK]

10. Scorpions - Wind of change [KLIK] [*]


Komentarz:

Pink czyli utwór, który wskazałam - tak prawdziwy. Jest z jednym z wykonawców, który wkłada w muzykę emocje i przeżywa. Jest w tym wszystkim prawdziwa. Nie mogło zabraknąć polskiego akcentu jak Golec uOrkiestra czyli góralskie brzmienie z oryginalnym połączeniem czyli śpiewają z Gromee. Utwór z 2020.  Pozostałe polskie propozycje to Blue Cafe w utworze w języku angielskim. Jak dobrze pamiętam kawałek powstał jak grupa była w podróży po krajach latino. A trzecia polska propozycja to Long&Junior z typowo tanecznym kawałkiem "Tańcz".

* W obecnej sytuacji nie bez powodu znalazł się kawałek Scorpionsów "Wind of change". Klip jest wymowny. Ciekawostka: Klaus Meine stworzył utwór po wizycie w Moskwie w 1989 roku. W piosence można znaleźć nawiązanie do zmian politycznych w Europie Środkowo-Wschodniej w latach 80-tych. Zmiany te spowodowały upadek ZSRR. Można zobaczyć upadek Muru Berlińskiego, a oprócz tego takie postaci jak Jana Pawła II i Lech Wałęsa.

Znacie wszystkie utwory?

32 komentarze:

  1. Lubię utwór Scorpions, zawsze kojarzyłam go z momentem, który opisujesz. To straszne i wymowne, że znów jest aktualny,
    Blue Cafe od zawsze wolałam z Tatianą Okupnik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Też tak sądzę jak Ty.
      Ja też wolałam z Tatianą i miała oryginalny głos.

      Usuń
    2. Chociaż, jakby pomyśleć, "Wind of Change", daje nadzieję. Kiedy wsłuchasz się w tekst. Nadzieję trzeba mieć zawsze.
      Tak, otóż to. Szkoda, że teraz cicho o niej.

      Usuń
    3. Dokładnie, tak samo myślę. Poza tym też jest jeden wers, o którym zawsze powinniśmy pamiętać.
      Ciekawe czym się zajmuje teraz.

      Usuń
    4. Który dokładnie masz na myśli?
      Aż sprawdziłam,... wydała ostatnią płytę w 2014 roku. Sporo czasu temu.

      Usuń
    5. "And did you ever think That we could be so close, like brothers?"

      Podobał mi się jej utwór Blizna z 2014 roku.

      Usuń
    6. Zgadzam się, piękne i ważne słowa.

      Nie znam, zaraz przesłucham :)

      Usuń
    7. Szkoda, że tak niewiele osób o tym pamięta.

      I jak? Podoba się?

      Usuń
    8. Wielka szkoda...

      Znam jednak, ale mam złe wspomnienia. Pewnie dlatego trochę wyparłam tę piosenkę z pamięci.

      Usuń
  2. Piękne piosenki. Również uwielbiam Pink ;D

    Zapraszam również do mnie.
    Blog
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa lista . Przykre to co się dzieje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, umieszczam piosenki z przesłaniem. Cóż, zobaczymy co będzie dalej.

      Usuń
    2. Musimy wierzyć ze będzie dobrze

      Usuń
    3. Nie wiem, nie chcę uprawiać czarnowidztwa, ale chyba na nic dobrego się nie zanosi.

      Usuń
  4. Niektóre piosenki znam i lubię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wind of change- uwielbiam! Faktycznie teraz jest dla mnie jeszcze bardziej wymowny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też, chociaż przypadkiem go ostatnio słuchałam i dopiero potem poczytałam jego historię.

      Usuń
  6. Bardzo fajna lista, niektóre utwory znam już od jakiegoś czasu :) Pink wymiata !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pink jedna z lepszych artystek! A no niektóre nie są najnowszymi., ale wciąż aktualne.

      Usuń
  7. piosenka Blue Caffe to mój dawny hit:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też! Dlatego umieściłam ten utwór na mojej liście!

      Usuń
  8. Just give me a reason to piekna piosenka. Co za wyjatkowe zestawienie , wszystko z innej bajki ,ze tak powiem. A Wind of change doskonale pasuje do obecnej sytuacji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie może być wszystko na jedno kopyto ;p słucham różnorodnej muzyki i różnych wykonawców. Dokładnie.

      Usuń
  9. Niektórych z tych utworów dawno już nie słyszałam, więc chętnie posłucham :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tej listy to chyba tylko ta piosenka Pink jest gdzieś w mojej topce piosenek. Też lubię jej utwory właśnie za tą prawdziwość!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Zgadzam się z tą prawdziwością!
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

37. Zmiany

 Witajcie! Długo mnie tu nie było, ale sporo się działo. W pracy sporo zawirowań, co w konsekwencji doprowadziło, że zaczęłam działać na wła...