niedziela, 15 maja 2022

32. Z życia w pracy w aptece.

 Jako magister z czynnym prawem wykonywania zawodu, odpowiadam za różne sprawy związane z aktualną działalnością apteki. Każdy ma swoje zadania, od osoby, która odpowiada tylko za wykonywanie leków recepturowych, których jest do zrobienia codziennie trochę po wszystkie aspekty biurowe związane z np. wyceną leków recepturowych, po osoby odpowiadające za zamówienia czy też za kosmetyki, których jest bardzo dużo. Ja głównie pracuję z pacjentem, odpowiadam za realizację e-recept, przekazanie leków i innych do zamówienia, jeśli nie ma ich na stanie, udzielanie informacji o lekach i suplementach, ale też za bieżące rozwiązywanie problemów z dostępnością leków. Wydaję również silne leki psychotropowe i narkotyczne. Problemów jest dużo głównie z dostępnością leków deficytowych, po niewłaściwe wystawienie recepty, podanie niewłaściwe podanie kodu do otworzenia e-recepty. 


Jeśli masz wątpliwości odnośnie:

- jaki suplement diety/lek otc najlepiej wybrać

- czy między Twoimi lekami na receptę zachodzą jakieś interakcje i jaki powinien być właściwy schemat dawkowania

- jaki probiotyk do antybiotykoterapii najlepiej wybrać

- jaki magnez najlepiej wybrać

- jak wzmocnić kości

- czy dany preparat można popić sokiem

- po jaką fachową literaturę (książkę/czasopismo) najlepiej sięgnąć

- czy dany preparat jest produktem naturalnym


Masz pytania? Chętnie odpowiem!

18 komentarzy:

  1. Mówiąc krótko, masz rozległą, fachową wiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś się wie, ale myślę, że dziedzina, w której pracuję jest tak rozległa i zmienna, że należy wszystko śledzić na bieżąco.

      Usuń
    2. Brzmi jak spore wyzwanie, ale przy tym możliwość ciągłego rozwoju :)

      Usuń
    3. Bo ta praca to wyzwanie i sporo problemów bieżących do rozwiązywania. Ale rozwój akurat stawiam na pierwszym miejscu.

      Usuń
    4. To w Tobie lubię, głód wiedzy nieustanny :D

      Usuń
  2. Pamiętam jak przychodziły panie do przychodni z błędnie napisanymi receptami. Nie zazdroszczę. Nie zdziwiłabym się, gdyby je wypisywali młodzi lekarze, ale to byli z wieloletnim stażem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Ostatnio pacjentka zamiast kropli z atropiną otrzymała zapis, że mają być z adrenaliną.

      Usuń
  3. Oczywiście, że odpowiedz nam na wszystkie te pytania :) Masz wiedzę, którą warto się dzielić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze wiedzieć! Akurat teraz nie nasuwają mi się żadne pytania, ale na pewno jakieś się pojawią ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. swego czasu chciałam iść na farmację, byłam nawet na profilu bio-chem. Ale niestety pokonała mnie fizyka ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat jak ja zdawałam to rok wcześniej bodajże zrezygnowali z fizyki jako jednego z przedmiotów wymaganych na studia.

      Usuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Masz naprawdę wielką wiedzę! Teraz akurat nie nasuwają mi się żadne pytania, obecnie rzadko zaglądam do apteki ale w razie czego na pewno będę pytać! Ja akurat kompletnie nie znam się na lekach. Dziękuję za twoje cudowne wpisy!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie :)
      Dzięki, miło mi. Mam nadzieję, że będzie więcej ciekawych postów i że coś skorzystasz również dla siebie!
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  7. Ostatnio właśnie pytałam o suplementy♥

    OdpowiedzUsuń

37. Zmiany

 Witajcie! Długo mnie tu nie było, ale sporo się działo. W pracy sporo zawirowań, co w konsekwencji doprowadziło, że zaczęłam działać na wła...